5 клас, 6 клас

Дата Групи результатів Очікувані результати за навчальною програмою Очікувані результати за змістом навчання Тема уроку / Пропонований зміст Види навчальної діяльності / Навчальні ресурси
5 клас. Розділ 1. Театральне мистецтво серед інших видів мистецтва та немистецьких дисциплін
Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях
Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів (зокрема художніх текстах, медіатекстах) та використання її для збагачення власного досвіду
Пізнання різних видів мистецтва, інтерпретація художніх образів, досвід емоційних переживань, ціннісне ставлення до мистецтва
Художньо-образне, асоціативне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва
Пізнання себе через взаємодію з різноманітними мистецькими об’єктами; розвиток емоційного інтелекту
- пояснює засоби виразності художнього образу у творах різних видів мистецтва
- передає враження від творів вербально/ невербально (різними художніми засобами)
- наводить приклади зв’язків між видами мистецтва, синтезу мистецтв; пояснює зв’язки між мистецтвом і життям
- виявляє ініціативність у втіленні творчого задуму
- виражає свої почуття та емоції різними художніми засобами, застосовує ці засоби окремо чи в поєднанні
- уважно слухає монологічні/діалогічні висловлювання, зважаючи на мету та умови спілкування, особливості текстів (зокрема художніх текстів, медіатекстів)
- регулює власні емоції під час презентації повідомлення (зокрема художнього тексту, медіатексту), художньої декламації
- читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання
- висловлює в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у тексті (зокрема художньому тексті, медіатексті) людей, подій, ситуацій, явищ тощо
- за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт (мультфільм, театральну сценку, відеоролик, блог тощо)

Пропонований зміст навчального предмета/інтегрованого курсу

Відкритість творів літератури до режисерської або сценічної інтерпретації. Зміст і смисл у творі мистецтва. Взаємодія/синтез мистецтв.  Способи творення художніх образів у різних видах мистецтва. Театральне  мистецтво з “людською температурою тіла”: об’єкт вивчення людина, її поведінка в різних пропонованих обставинах, моделювання життєвих ситуації, соціальний вимір. Художня ідея та її втілення. Колективний вид мистецтва. Сприйняття та відтворення сенсорного досвіду: взаємодія з усіма органами відчуттів. 

Види навчальної діяльності

● слухання художніх текстів, медіатекстів;

● обговорення почутого / прочитаного / переглянутого в контексті життєвого досвіду;

● інтерв’ю;

● декламування;

● читання в парах діалогів за ролями;

● застосування прийомів критичного читання художнього тексту, медіатексту відповідно до визначеної мети;

● обмін враженнями, думками, зокрема в цифровому середовищі, щодо почутого / 

●передає враження від творів вербально/ невербально (різними художніми засобами);

●наводить приклади зв’язків між видами мистецтва, синтезу мистецтв; пояснює зв’язки між мистецтвом і життям;

●виявляє ініціативність у втіленні творчого задуму;

●виражає свої почуття та емоції різними художніми засобами, застосовує ці засоби окремо чи в поєднанні прочитаного / переглянутого.

● рольові ігри;

● імпровізація;

●створення театральної сценки, відеоролику (у парах, групах);

● театральний проєкт;

● вправи на вміння володіти своїм тілом;

● вправи на увагу;

● вправи на відтворення та розпізнавання емоцій;

● вправи на розвиток дикції;

● вправи на становлення голосу;

● вправи на розвиток пам’яті;

● вправи на взаємодію;

● вправи на розвиток фантазії;

● екскурсія (зокрема віртуальна). 


5 клас. Розділ 2. Театр - місце зустрічі актора і глядача
Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях
Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів (зокрема художніх текстах, медіатекстах) та використання її для збагачення власного досвіду
Пізнання різних видів мистецтва, інтерпретація художніх образів, досвід емоційних переживань, ціннісне ставлення до мистецтва
Художньо-образне, асоціативне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва
Пізнання себе через взаємодію з різноманітними мистецькими об’єктами; розвиток емоційного інтелекту
- передає враження від творів вербально/ невербально (різними художніми засобами)
- виявляє ініціативність у втіленні творчого задуму
- виражає свої почуття та емоції різними художніми засобами, застосовує ці засоби окремо чи в поєднанні
- уважно слухає монологічні/діалогічні висловлювання, зважаючи на мету та умови спілкування, особливості текстів (зокрема художніх текстів, медіатекстів)
- регулює власні емоції під час презентації повідомлення (зокрема художнього тексту, медіатексту), художньої декламації
- читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання
- висловлює в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у тексті (зокрема художньому тексті, медіатексті) людей, подій, ситуацій, явищ тощо
- за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт (мультфільм, театральну сценку, відеоролик, блог тощо)

Пропонований зміст навчального предмета/інтегрованого курсу

Як влаштований театр: місце, де відбуваються вистави (сцена - глядацька зала; люди і технології; ілюзія і умовність/віра глядача у запропоновану умовність); місце, де зустрічаються люди різних професій (творчий склад/технічний склад); місце, куди приходить глядач для перегляду вистави: (інтелектуальне дозвілля, розвага/навчання, досвід співпереживання; правила поведінки і правила сприйняття театральної умовності).

Види навчальної діяльності

● слухання художніх текстів, медіатекстів;

● обговорення почутого / прочитаного / переглянутого в контексті життєвого досвіду;

● інтерв’ю;

● декламування;

● читання в парах діалогів за ролями;

● застосування прийомів критичного читання художнього тексту, медіатексту відповідно до визначеної мети;

● обмін враженнями, думками, зокрема в цифровому середовищі, щодо почутого / прочитаного / переглянутого:

● рольові ігри;

● імпровізація;

● створення театральної сценки на задану тему;

● вправи на вміння володіти своїм тілом;

● вправи на увагу;

● вправи на відтворення та розпізнавання емоцій;

● вправи на розвиток дикції;

● вправи на становлення голосу;

● вправи на розвиток пам’яті;

● вправи на взаємодію;

● вправи на розвиток фантазії;

● проєкт «Як виник театр у нашому місті»;

● екскурсія (зокрема віртуальна).


5 клас. Розділ 3. Театральна вистава: від ідеї до втілення
Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях
Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів (зокрема художніх текстах, медіатекстах) та використання її для збагачення власного досвіду
Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємодія з іншими особами; взаємодія з іншими особами у цифровому середовищі, дотримання норм літературної мови
Пізнання різних видів мистецтва, інтерпретація художніх образів, досвід емоційних переживань, ціннісне ставлення до мистецтва
Художньо-образне, асоціативне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва
Пізнання себе через взаємодію з різноманітними мистецькими об’єктами; розвиток емоційного інтелекту
- передає враження від творів вербально/ невербально (різними художніми засобами)
- відтворює характерні особливості сценічного персонажа в мовленні, міміці, пластиці тіла
- характеризує власну творчість за колективно визначеними критеріями
- аналізує інформацію від інших осіб з метою самовдосконалення (надання/отримання коментарів, пропозицій тощо), реагує на неї
- визнає можливість різного втілення творчого задуму, відстоює свою позицію у творчості
- виражає свої почуття та емоції різними художніми засобами, застосовує ці засоби окремо чи в поєднанні
- уважно слухає монологічні/діалогічні висловлювання, зважаючи на мету та умови спілкування, особливості текстів (зокрема художніх текстів, медіатекстів)
- регулює власні емоції під час презентації повідомлення (зокрема художнього тексту, медіатексту), художньої декламації
- читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання
- висловлює в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у тексті (зокрема художньому тексті, медіатексті) людей, подій, ситуацій, явищ тощо
- за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт (мультфільм, театральну сценку, відеоролик, блог тощо)
- створює письмові тексти (зокрема художні тексти, медіатексти) визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід

Пропонований зміст навчального предмета/інтегрованого курсу

Компоненти: літературний твір; акторська гра (актор розповідає і проживає історію на сцені); музичний компонент (посилення емоційного стану); аудіосупровід; елемент умовності; художній світ вистави - сценографія як місце дії і як художній образ; костюми та грим; реквізит; світло; роль режисера (автор сценічного художнього світу, організує різні компоненти в цілісність). Вистава як цілісний твір (для порівняння: книга, симфонія, картина). Уміння “читати” виставу: те, що ми бачимо, важливіше за словесний матеріал. 

Види навчальної діяльності

● слухання художніх текстів, медіатекстів;

● обговорення почутого / прочитаного / переглянутого в контексті життєвого досвіду;

● інтерв’ю;

● декламування;

● читання в парах діалогів за ролями;

● спостереження за власним і чужим мовленням;

● мовні ігри;

● застосування прийомів критичного читання художнього тексту, медіатексту відповідно до визначеної мети;

● обмін враженнями, думками, зокрема в цифровому середовищі, щодо почутого / прочитаного / переглянутого;

● читання вголос у ролях;

● рольові ігри;

● імпровізація;

● створення сценарію (у парах, групах);

● репетиція невеликих сцен на основі літературного твору;

● режисерування;

● створення театральної сценки на задану тему;

● добір аудіосупроводу до сценки (в парі, у групі);

● театральний проєкт;

● вправи на вміння володіти своїм тілом;

● вправи на увагу;

● вправи на відтворення та розпізнавання емоцій;

● вправи на розвиток дикції;

● вправи на становлення голосу;

● вправи на розвиток пам’яті;

● вправи на взаємодію;

● вправи на розвиток фантазії;

● екскурсія (зокрема віртуальна).


5 клас. Розділ 4. Акторська майстерність
Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях
Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів (зокрема художніх текстах, медіатекстах) та використання її для збагачення власного досвіду
Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємодія з іншими особами; взаємодія з іншими особами у цифровому середовищі, дотримання норм літературної мови
Пізнання різних видів мистецтва, інтерпретація художніх образів, досвід емоційних переживань, ціннісне ставлення до мистецтва
Художньо-образне, асоціативне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва
Пізнання себе через взаємодію з різноманітними мистецькими об’єктами; розвиток емоційного інтелекту
- передає враження від творів вербально/ невербально (різними художніми засобами)
- відтворює характерні особливості сценічного персонажа в мовленні, міміці, пластиці тіла
- виявляє ініціативність у втіленні творчого задуму
- використовує художню літературу для створення власних творів мистецтва
- визнає можливість різного втілення творчого задуму, відстоює свою позицію у творчості
- висловлює свою думку в обговореннях творів мистецтва
- виражає свої почуття та емоції різними художніми засобами, застосовує ці засоби окремо чи в поєднанні
- уважно слухає монологічні/діалогічні висловлювання, зважаючи на мету та умови спілкування, особливості текстів (зокрема художніх текстів, медіатекстів)
- використовує вербальні та невербальні засоби для ефективної комунікації із співрозмовниками
- регулює власні емоції під час презентації повідомлення (зокрема художнього тексту, медіатексту), художньої декламації
- читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання
- характеризує емоційний стан літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність
- висловлює в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у тексті (зокрема художньому тексті, медіатексті) людей, подій, ситуацій, явищ тощо
- за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт (мультфільм, театральну сценку, відеоролик, блог тощо)
- створює письмові тексти (зокрема художні тексти, медіатексти) визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід

Пропонований зміст навчального предмета/інтегрованого курсу

Засоби акторської виразності:

- тіло: кожна людина унікальна і неповторна, не схожа на інших

- голос: вміння керувати інтонацією, вміння доносити думку та емоцію, декламація/побутова розмова

- емоції: контроль та управління почуттями та їх демонстрацією; гра як спосіб удавати емоції

- концентрація уваги: вміння зосередитися і контролювати тіло, голос, емоції; вміння тримати в голові всі деталі і в той же час пам’ятати про цілісність вистави; вміння взаємодіяти з партнером на сцені - діалог, взаємопідтримка, відчуття спільного простору на сцені. 

Види навчальної діяльності 

● слухання художніх текстів, медіатекстів;

● обговорення почутого / прочитаного / переглянутого в контексті життєвого досвіду;

● інтерв’ю;

● декламування;

● читання в парах діалогів за ролями;

● спостереження за власним і чужим мовленням;

● мовні ігри;

● застосування прийомів критичного читання художнього тексту, медіатексту відповідно до визначеної мети;

● обмін враженнями, думками, зокрема в цифровому середовищі, щодо почутого / прочитаного / переглянутого.

● читання вголос у ролях;

● рольові ігри;

● імпровізація;

● створення сценарію (у парах, групах);

● репетиція невеликих сцен на основі літературного твору;

● режисерування;

● створення театральної сценки на задану тему;

● театральний проєкт;

● вправи на вміння володіти своїм тілом;

● вправи на увагу;

● вправи на відтворення та розпізнавання емоцій;

● вправи на розвиток дикції;

● вправи на становлення голосу;

● вправи на розвиток пам’яті;

● вправи на взаємодію;

● вправи на розвиток фантазії;

● екскурсія (зокрема віртуальна).


5 клас. Розділ 5. Складові драматичного твору
Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях
Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів (зокрема художніх текстах, медіатекстах) та використання її для збагачення власного досвіду
Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємодія з іншими особами; взаємодія з іншими особами у цифровому середовищі, дотримання норм літературної мови
Пізнання різних видів мистецтва, інтерпретація художніх образів, досвід емоційних переживань, ціннісне ставлення до мистецтва
Художньо-образне, асоціативне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва
Пізнання себе через взаємодію з різноманітними мистецькими об’єктами; розвиток емоційного інтелекту
- передає враження від творів вербально/ невербально (різними художніми засобами)
- відтворює характерні особливості сценічного персонажа в мовленні, міміці, пластиці тіла
- виявляє ініціативність у втіленні творчого задуму
- використовує художню літературу для створення власних творів мистецтва
- характеризує власну творчість за колективно визначеними критеріями
- аналізує інформацію від інших осіб з метою самовдосконалення (надання/отримання коментарів, пропозицій тощо), реагує на неї
- висловлює свою думку в обговореннях творів мистецтва
- обирає із знайомих твори мистецтва, які найкраще відображають власні емоції
- уважно слухає монологічні/діалогічні висловлювання, зважаючи на мету та умови спілкування, особливості текстів (зокрема художніх текстів, медіатекстів)
- використовує вербальні та невербальні засоби для ефективної комунікації із співрозмовниками
- регулює власні емоції під час презентації повідомлення (зокрема художнього тексту, медіатексту), художньої декламації
- читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання
- формулює тему та основну думку тексту (зокрема художнього тексту, медіатексту)
- характеризує емоційний стан літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність
- висловлює в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у тексті (зокрема художньому тексті, медіатексті) людей, подій, ситуацій, явищ тощо
- за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт (мультфільм, театральну сценку, відеоролик, блог тощо)
- створює письмові тексти (зокрема художні тексти, медіатексти) визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід

Пропонований зміст навчального предмета/інтегрованого курсу

Конфлікт як базовий принцип побудови дії (герою можуть протистояти інші герої, обставини або герой опирається внутрішнім сумнівам). Дія - перебіг подій, зміна обставин та умов протистояння, нові обставини, які виникають в наслідок прийнятих або не прийнятих рішень. Дійові особи: актор і роль. Створення образу на сцені: характер. Самохарактеристика персонажа в творі (явлення про себе), характеристика від інших (яким його бачать інші). Автор драматургічного твору. Особливості драматургічної форми: діалог (що ми говоримо і про що ми думаємо); ремарка - як коментар від автора.

Види навчальної діяльності

● слухання художніх текстів, медіатекстів;

● обговорення почутого / прочитаного / переглянутого в контексті життєвого досвіду;

● інтерв’ю;

● декламування;

● читання в парах діалогів за ролями;

● спостереження за власним і чужим мовленням;

● мовні ігри;

● застосування прийомів критичного читання художнього тексту, медіатексту відповідно до визначеної мети;

● обмін враженнями, думками, зокрема в цифровому середовищі, щодо почутого / прочитаного / переглянутого;

● читання вголос у ролях;

● рольові ігри;

● імпровізація;

● створення сценарію (у парах, групах);

● репетиція невеликих сцен на основі літературного твору;

● режисерування;

● створення театральної сценки на задану тему;

● театральний проєкт;

● вправи на вміння володіти своїм тілом;

● вправи на увагу;

● вправи на відтворення та розпізнавання емоцій;

● вправи на розвиток дикції;

● вправи на становлення голосу;

● вправи на розвиток пам’яті;

● вправи на взаємодію;

● вправи на розвиток фантазії;

● екскурсія (зокрема віртуальна).


5 клас. Розділ 6. Створення вистави: етапи втілення
Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях
Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів (зокрема художніх текстах, медіатекстах) та використання її для збагачення власного досвіду
Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємодія з іншими особами; взаємодія з іншими особами у цифровому середовищі, дотримання норм літературної мови
Пізнання різних видів мистецтва, інтерпретація художніх образів, досвід емоційних переживань, ціннісне ставлення до мистецтва
Художньо-образне, асоціативне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва
Пізнання себе через взаємодію з різноманітними мистецькими об’єктами; розвиток емоційного інтелекту
Використання інформаційного середовища у власній творчості та художній комунікації
- передає враження від творів вербально/ невербально (різними художніми засобами)
- відтворює характерні особливості сценічного персонажа в мовленні, міміці, пластиці тіла
- виявляє ініціативність у втіленні творчого задуму
- спостерігає за навколишнім середовищем, фіксує (фото, відео, замальовки тощо) і презентує власні спостереження
- пропонує власні ідеї, реалізує їх самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб, зокрема з урахуванням національних традицій, сучасних тенденцій, використанням знань і умінь з інших освітніх галузей
- використовує художню літературу для створення власних творів мистецтва
- презентує результати власної творчості публічно, пояснює свій задум, за потреби може докладно його описати
- долучається до мистецьких заходів; виконує різні ролі в спільному творчому процесі, дослухається до творчих ідей інших осіб; визнає різні позиції та оцінки учасників
- висловлює свою думку в обговореннях творів мистецтва
- складає план своїх дій у створенні колективного художнього продукту
- обирає із знайомих твори мистецтва, які найкраще відображають власні емоції
- виявляє відповідальність щодо дотримання авторського права в процесі художньої комунікації
- у разі потреби грамотно перепитує співрозмовника для уточнення деталей
- використовує вербальні та невербальні засоби для ефективної комунікації із співрозмовниками
- читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання
- характеризує емоційний стан літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність
- творчо опрацьовує прочитаний текст (зокрема художній текст, медіатекст), у разі потреби змінюючи персонажів, додаючи окремі епізоди, переказуючи прочитане з позиції одного з персонажів тощо
- за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт (мультфільм, театральну сценку, відеоролик, блог тощо)
- створює письмові тексти (зокрема художні тексти, медіатексти) визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід
Пропонований зміст навчального предмета/інтегрованого курсу

Колективна співтворчість: єдиний задум/різні погляди; як відшукати консенсус. Зони відповідальності/розподіл обов’язків/розподіл завдань. Репетиція: хто керує процесом, навіщо повторювати та як працювати з пам’яттю; запам’ятовування/відтворення.

Взаємодія творчих та технічних авторів вистави, вміння бачити результат роботи іншого; дисципліна і самодисципліна.

Автор літературного сценарію, постановник (режисер) вистави.

Порівняння режисерського задуму з літературним твором. Характерні особливості гри акторів. Особливості декорації та костюмів акторів. Мистецтво візажу та гриму. Роль музичного супроводу. Взаємодія з іншими учасниками колективу під час репетицій та створення художнього образу за колективним задумом у творчій групі. Набуття досвіду дотримання власної ролі. Роль та відповідальності кожного учасника колективу в досягненні спільного результату.

Види навчальної діяльності

● обговорення почутого / прочитаного / переглянутого в контексті життєвого досвіду;

● інтерв’ю;

● декламування;

● читання в парах діалогів за ролями;

● спостереження за власним і чужим мовленням;

● мовні ігри;

● застосування прийомів критичного читання художнього тексту, медіатексту відповідно до визначеної мети;

● обмін враженнями, думками, зокрема в цифровому середовищі, щодо почутого / прочитаного / переглянутого.

● читання вголос у ролях;

● рольові ігри;

● імпровізація;

● презентація фото, відео, замальовок під час власних (спільних) спостережень за навколишнім середовищем;

● створення сценарію (у парах, групах);

● репетиція невеликих сцен на основі літературного твору;

● режисерування;

● створення театральної сценки на задану тему;

● створення театрального реквізиту;

● театральний проєкт;

● вправи на вміння володіти своїм тілом;

● вправи на увагу;

● вправи на відтворення та розпізнавання емоцій;

● вправи на розвиток дикції;

● вправи на становлення голосу;

● вправи на розвиток пам’яті;

● вправи на взаємодію;

● вправи на розвиток фантазії;

● екскурсія (зокрема віртуальна).


5 клас. Розділ 7. Взаємодія актора із глядачем: як подолати страх публічного виступу
Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях
Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів (зокрема художніх текстах, медіатекстах) та використання її для збагачення власного досвіду
Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємодія з іншими особами; взаємодія з іншими особами у цифровому середовищі, дотримання норм літературної мови
Пізнання різних видів мистецтва, інтерпретація художніх образів, досвід емоційних переживань, ціннісне ставлення до мистецтва
Художньо-образне, асоціативне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва
Пізнання себе через взаємодію з різноманітними мистецькими об’єктами; розвиток емоційного інтелекту
Використання інформаційного середовища у власній творчості та художній комунікації
- передає враження від творів вербально/ невербально (різними художніми засобами)
- відтворює характерні особливості сценічного персонажа в мовленні, міміці, пластиці тіла
- виявляє ініціативність у втіленні творчого задуму
- пропонує власні ідеї, реалізує їх самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб, зокрема з урахуванням національних традицій, сучасних тенденцій, використанням знань і умінь з інших освітніх галузей
- презентує результати власної творчості публічно, пояснює свій задум, за потреби може докладно його описати
- долучається до мистецьких заходів; виконує різні ролі в спільному творчому процесі, дослухається до творчих ідей інших осіб; визнає різні позиції та оцінки учасників
- висловлює свою думку в обговореннях творів мистецтва
- складає план своїх дій у створенні колективного художнього продукту
- виявляє відповідальність щодо дотримання авторського права в процесі художньої комунікації
- у разі потреби грамотно перепитує співрозмовника для уточнення деталей
- виявляє і відтворює прихований зміст повідомлення (зокрема художнього тексту, медіатексту), розрізняючи невербальні засоби (інтонацію, силу голосу, логічні наголоси, темп, паузи, міміку, жести, пози), використані для передачі прихованого змісту
- використовує вербальні та невербальні засоби для ефективної комунікації із співрозмовниками
- читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання
- характеризує порушені в тексті (зокрема художньому тексті, медіатексті) проблеми
- характеризує емоційний стан літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність
- аргументує власну оцінку прочитаного тексту (зокрема художнього тексту, медіатексту), наводячи доречні цитати
- творчо опрацьовує прочитаний текст (зокрема художній текст, медіатекст), у разі потреби змінюючи персонажів, додаючи окремі епізоди, переказуючи прочитане з позиції одного з персонажів тощо
- за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт (мультфільм, театральну сценку, відеоролик, блог тощо)
- створює письмові тексти (зокрема художні тексти, медіатексти) визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід
Пропонований зміст навчального предмета/інтегрованого курсу

Спілкування на сцені та у повсякденному житті. Реакція зали. Я оцінюю/мене оцінюють. «Публічна самотність» як результат концентрації на грі. Уміння керувати увагою аудиторії. Невербальне спілкування як важливий інструмент актора.

Види навчальної діяльності

● обговорення почутого / прочитаного / переглянутого в контексті життєвого досвіду;

● інтерв’ю;

● декламування;

● читання в парах діалогів за ролями;

● застосування прийомів критичного читання художнього тексту, медіатексту відповідно до визначеної мети;

● обмін враженнями, думками, зокрема в цифровому середовищі, щодо почутого / прочитаного / переглянутого;

● читання вголос у ролях;

● рольові ігри;

● імпровізація;

● створення сценарію (у парах, групах);

● репетиція невеликих сцен на основі літературного твору;

● режисерування;

● створення театральної сценки на задану тему;

● створення театрального реквізиту;

● театральний проєкт;

● вправи на вміння володіти своїм тілом;

● вправи на увагу;

● вправи на відтворення та розпізнавання емоцій;

● вправи на розвиток дикції;

● вправи на становлення голосу;

● вправи на розвиток пам’яті;

● вправи на взаємодію;

● вправи на розвиток фантазії;

● екскурсія (зокрема віртуальна).


5 клас. Розділ 8. Шлях до визнання: від натхнення до практичних дій
Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях
Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів (зокрема художніх текстах, медіатекстах) та використання її для збагачення власного досвіду
Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємодія з іншими особами; взаємодія з іншими особами у цифровому середовищі, дотримання норм літературної мови
Пізнання різних видів мистецтва, інтерпретація художніх образів, досвід емоційних переживань, ціннісне ставлення до мистецтва
Художньо-образне, асоціативне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва
Пізнання себе через взаємодію з різноманітними мистецькими об’єктами; розвиток емоційного інтелекту
Використання інформаційного середовища у власній творчості та художній комунікації
- передає враження від творів вербально/ невербально (різними художніми засобами)
- відтворює характерні особливості сценічного персонажа в мовленні, міміці, пластиці тіла
- виявляє ініціативність у втіленні творчого задуму
- спостерігає за навколишнім середовищем, фіксує (фото, відео, замальовки тощо) і презентує власні спостереження
- долучається до мистецьких заходів; виконує різні ролі в спільному творчому процесі, дослухається до творчих ідей інших осіб; визнає різні позиції та оцінки учасників
- складає план своїх дій у створенні колективного художнього продукту
- обирає із знайомих твори мистецтва, які найкраще відображають власні емоції
- виявляє відповідальність щодо дотримання авторського права в процесі художньої комунікації
- у разі потреби грамотно перепитує співрозмовника для уточнення деталей
- виявляє і відтворює прихований зміст повідомлення (зокрема художнього тексту, медіатексту), розрізняючи невербальні засоби (інтонацію, силу голосу, логічні наголоси, темп, паузи, міміку, жести, пози), використані для передачі прихованого змісту
- читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання
- характеризує порушені в тексті (зокрема художньому тексті, медіатексті) проблеми
- характеризує емоційний стан літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність
- аргументує власну оцінку прочитаного тексту (зокрема художнього тексту, медіатексту), наводячи доречні цитати
- творчо опрацьовує прочитаний текст (зокрема художній текст, медіатекст), у разі потреби змінюючи персонажів, додаючи окремі епізоди, переказуючи прочитане з позиції одного з персонажів тощо
- за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт (мультфільм, театральну сценку, відеоролик, блог тощо)
- створює письмові тексти (зокрема художні тексти, медіатексти) визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід

Пропонований зміст навчального предмета/інтегрованого курсу

Орієнтація на очікування аудиторії. Як розповісти про те, що ми робимо: афіша, програмка, анонс, реклама. Театр юного глядача: дорослі актори, юні глядачі. Особливості репертуару (драма лише на сцені; виховання загальнолюдських цінностей через постановку).  Самодіяльні дитячі театри: перший крок до театральної освіти. Як вирости на сцені? Чи важливі для аматора дисципліна та самовіддача?

Види навчальної діяльності

● обговорення почутого / прочитаного / переглянутого в контексті життєвого досвіду;

● інтерв’ю;

● декламування;

● читання в парах діалогів за ролями;

● застосування прийомів критичного читання художнього тексту, медіатексту відповідно до визначеної мети;

● обмін враженнями, думками, зокрема в цифровому середовищі, щодо почутого / прочитаного / переглянутого.

● читання вголос у ролях;

● рольові ігри;

● імпровізація;

● створення сценарію (у парах, групах);

● репетиція невеликих сцен на основі літературного твору;

● режисерування;

● створення театральної сценки на задану тему;

● створення театрального реквізиту;

● театральний проєкт;

● вправи на вміння володіти своїм тілом;

● вправи на увагу;

● вправи на відтворення та розпізнавання емоцій;

● вправи на розвиток дикції;

● вправи на становлення голосу;

● вправи на розвиток пам’яті;

● вправи на взаємодію;

● вправи на розвиток фантазії;

● екскурсія (зокрема віртуальна). 


5 клас. Формування здатності оцінити створену виставу
Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях
Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів (зокрема художніх текстах, медіатекстах) та використання її для збагачення власного досвіду
Пізнання різних видів мистецтва, інтерпретація художніх образів, досвід емоційних переживань, ціннісне ставлення до мистецтва
Художньо-образне, асоціативне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва
Пізнання себе через взаємодію з різноманітними мистецькими об’єктами; розвиток емоційного інтелекту
Використання інформаційного середовища у власній творчості та художній комунікації
- передає враження від творів вербально/ невербально (різними художніми засобами)
- відтворює характерні особливості сценічного персонажа в мовленні, міміці, пластиці тіла
- характеризує власну творчість за колективно визначеними критеріями
- пояснює вплив творів на зміну власного емоційного стану
- виявляє відповідальність щодо дотримання авторського права в процесі художньої комунікації
- у разі потреби грамотно перепитує співрозмовника для уточнення деталей
- читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання
- аргументує власну оцінку прочитаного тексту (зокрема художнього тексту, медіатексту), наводячи доречні цитати
- за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт (мультфільм, театральну сценку, відеоролик, блог тощо)
Пропонований зміст навчального предмета/інтегрованого курсу

Формування здатності оцінити створену виставу: висловлювання власної думки; спільне поле для дискусії; повага до думки іншого; уміння відстоювати свою позицію через аргумент.

Види навчальної діяльності

● обговорення почутого / прочитаного / переглянутого в контексті життєвого досвіду;

● інтерв’ю;

● застосування прийомів критичного читання художнього тексту, медіатексту відповідно до визначеної мети;

● обмін враженнями, думками, зокрема в цифровому середовищі, щодо почутого / прочитаного / переглянутого.

● рольові ігри;

● імпровізація;

● створення театральної сценки на задану тему;

● театральний проєкт;

● вправи на вміння володіти своїм тілом;

● вправи на увагу;

● вправи на відтворення та розпізнавання емоцій;

● вправи на розвиток дикції;

● вправи на становлення голосу;

● вправи на розвиток пам’яті;

● вправи на взаємодію;

● вправи на розвиток фантазії;

● екскурсія (зокрема віртуальна). 


6 клас. Розділ 1. Театр та його різновиди
Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях
Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів (зокрема художніх текстах, медіатекстах) та використання її для збагачення власного досвіду
Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємодія з іншими особами; взаємодія з іншими особами у цифровому середовищі, дотримання норм літературної мови
Художньо-образне, асоціативне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва
Пізнання себе через взаємодію з різноманітними мистецькими об’єктами; розвиток емоційного інтелекту
Використання інформаційного середовища у власній творчості та художній комунікації
- відтворює характерні особливості сценічного персонажа в мовленні, міміці, пластиці тіла
- пропонує власні ідеї, реалізує їх самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб, зокрема з урахуванням національних традицій, сучасних тенденцій, використанням знань і умінь з інших освітніх галузей
- визначає сильні і слабкі сторони своєї роботи в чітких формулюваннях
- презентує результати власної творчості публічно, пояснює свій задум, за потреби може докладно його описати
- пояснює вплив творів на зміну власного емоційного стану
- виражає свої почуття та емоції різними художніми засобами, застосовує ці засоби окремо чи в поєднанні
- виявляє і використовує за допомогою вчителя чи інших осіб у власній мистецькій діяльності авторський продукт
- вказує на окремі особливості, що сприяють або заважають ефективній комунікації в конкретній ситуації спілкування]
- наводить приклади з текстів (зокрема художніх текстів, медіатекстів) щодо вміння/невміння керувати емоціями, пояснюючи емоційний стан літературних персонажів (зважаючи на ситуацію, епоху, національні традиції та звичаї тощо) для розвитку власного емоційного інтелекту
- читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання
- проводить паралелі між образами і ситуаціями, зображеними в тексті (зокрема художньому тексті, медіатексті), і власним життєвим досвідом
- розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб
- за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт (мультфільм, театральну сценку, відеоролик, блог тощо)
- створює письмові тексти (зокрема художні тексти, медіатексти) визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід
Пропонований зміст навчального предмета/інтегрованого курсу

Театр та його різновиди: театр і цирк, театр і естрада, театр і масові дійства, театр і театралізація. Різні форми публічних виступів та навички акторської майстерності в житті. Ляльковий театр. Види лялькового театру: театр горішніх ляльок, маріонетковий театр, синтезовані види, вертеп, театр тіней. 

Види навчальної діяльності

● обговорення почутого / прочитаного / переглянутого в контексті життєвого досвіду;

● інтерв’ю;

● читання вголос уривків драматичних творів;

● застосування прийомів критичного читання художнього тексту, медіатексту відповідно до визначеної мети;

● обмін враженнями, думками, зокрема в цифровому середовищі, щодо почутого / прочитаного / переглянутого.

● рольові ігри;

● імпровізація;

● репетиція невеликих сцен на основі літературного твору;

● створення театральної сценки на задану тему;

● створення ляльки для лялькової вистави (індивідуально, у парах, групах);

● театральний проєкт;

● вправи на вміння володіти своїм тілом;

● вправи на увагу;

● вправи на відтворення та розпізнавання емоцій;

● вправи на розвиток дикції;

● вправи на становлення голосу;

● вправи на розвиток пам’яті;

● вправи на взаємодію;

● вправи на розвиток фантазії;

● екскурсія (зокрема віртуальна).


6 клас. Розділ 2. Вибір театральної форми
Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях
Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів (зокрема художніх текстах, медіатекстах) та використання її для збагачення власного досвіду
Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємодія з іншими особами; взаємодія з іншими особами у цифровому середовищі, дотримання норм літературної мови
Пізнання різних видів мистецтва, інтерпретація художніх образів, досвід емоційних переживань, ціннісне ставлення до мистецтва
Художньо-образне, асоціативне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва
Пізнання себе через взаємодію з різноманітними мистецькими об’єктами; розвиток емоційного інтелекту
Використання інформаційного середовища у власній творчості та художній комунікації
- розрізняє види і наводить приклади українського фольклору (музичного, танцювального, ігрового тощо); різновиди українського декоративно-прикладного мистецтва
- відтворює характерні особливості сценічного персонажа в мовленні, міміці, пластиці тіла
- імпровізує, поєднує засоби музики, пластичного інтонування, візуального ряду
- пропонує власні ідеї, реалізує їх самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб, зокрема з урахуванням національних традицій, сучасних тенденцій, використанням знань і умінь з інших освітніх галузей
- визначає сильні і слабкі сторони своєї роботи в чітких формулюваннях
- презентує результати власної творчості публічно, пояснює свій задум, за потреби може докладно його описати
- долучається до мистецьких заходів; виконує різні ролі в спільному творчому процесі, дослухається до творчих ідей інших осіб; визнає різні позиції та оцінки учасників
- використовує власний досвід і різні види інформації під час колективної творчості
- пояснює вплив творів на зміну власного емоційного стану
- виявляє і використовує за допомогою вчителя чи інших осіб у власній мистецькій діяльності авторський продукт
- вказує на окремі особливості, що сприяють або заважають ефективній комунікації в конкретній ситуації спілкування]
- наводить приклади з текстів (зокрема художніх текстів, медіатекстів) щодо вміння/невміння керувати емоціями, пояснюючи емоційний стан літературних персонажів (зважаючи на ситуацію, епоху, національні традиції та звичаї тощо) для розвитку власного емоційного інтелекту
- читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання
- проеціює власний або відомий життєвий досвід на порушені в тексті (зокрема художньому тексті, медіатексті) проблеми
- проводить паралелі між образами і ситуаціями, зображеними в тексті (зокрема художньому тексті, медіатексті), і власним життєвим досвідом
- розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб
- за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт (мультфільм, театральну сценку, відеоролик, блог тощо)
- створює письмові тексти (зокрема художні тексти, медіатексти) визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід
- дискутує в онлайн-середовищі на знайомі теми, пов’язані із власним життєвим досвідом, навчанням, уподобаннями тощо
Пропонований зміст навчального предмета/інтегрованого курсу

Від чого залежить спосіб репрезентації та які форми можуть бути обрані (театр ляльок, естрадний концерт, музичний театр, циркове шоу). Зв’язок форми і змісту. Чи всі теми/жанри літератури можуть бути репрезентовані через театральні форми?

Види навчальної діяльності

● обговорення почутого / прочитаного / переглянутого в контексті життєвого досвіду;

● інтерв’ю;

● декламування;

● читання вголос уривків драматичних творів;

● застосування прийомів критичного читання художнього тексту, медіатексту відповідно до визначеної мети;

● обмін враженнями, думками, зокрема в цифровому середовищі, щодо почутого / прочитаного / переглянутого.

● рольові ігри;

● імпровізація;

● створення театральної сценки на задану тему;

● театральний проєкт;

● вправи на вміння володіти своїм тілом;

● вправи на увагу;

● вправи на відтворення та розпізнавання емоцій;

● вправи на розвиток дикції;

● вправи на становлення голосу;

● вправи на розвиток пам’яті;

● вправи на взаємодію;

● вправи на розвиток фантазії;

● екскурсія (зокрема віртуальна).


6 клас. Розділ 3. Складові акторської майстерності
Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях
Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів (зокрема художніх текстах, медіатекстах) та використання її для збагачення власного досвіду
Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємодія з іншими особами; взаємодія з іншими особами у цифровому середовищі, дотримання норм літературної мови
Художньо-образне, асоціативне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва
Пізнання себе через взаємодію з різноманітними мистецькими об’єктами; розвиток емоційного інтелекту
Використання інформаційного середовища у власній творчості та художній комунікації
- відтворює характерні особливості сценічного персонажа в мовленні, міміці, пластиці тіла
- пропонує власні ідеї, реалізує їх самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб, зокрема з урахуванням національних традицій, сучасних тенденцій, використанням знань і умінь з інших освітніх галузей
- визначає сильні і слабкі сторони своєї роботи в чітких формулюваннях
- презентує результати власної творчості публічно, пояснює свій задум, за потреби може докладно його описати
- пояснює вплив творів на зміну власного емоційного стану
- виражає свої почуття та емоції різними художніми засобами, застосовує ці засоби окремо чи в поєднанні
- виявляє і використовує за допомогою вчителя чи інших осіб у власній мистецькій діяльності авторський продукт
- вказує на окремі особливості, що сприяють або заважають ефективній комунікації в конкретній ситуації спілкування]
- наводить приклади з текстів (зокрема художніх текстів, медіатекстів) щодо вміння/невміння керувати емоціями, пояснюючи емоційний стан літературних персонажів (зважаючи на ситуацію, епоху, національні традиції та звичаї тощо) для розвитку власного емоційного інтелекту
- читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання
- проводить паралелі між образами і ситуаціями, зображеними в тексті (зокрема художньому тексті, медіатексті), і власним життєвим досвідом
- розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб
- за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт (мультфільм, театральну сценку, відеоролик, блог тощо)
- створює письмові тексти (зокрема художні тексти, медіатексти) визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід

Пропонований зміст навчального предмета/інтегрованого курсу

Вокал. Мистецтво театрального співу. Техніки мовлення та словесної дії. Базові елементи техніки музичного актора. Основи сценічного вокалу. Техніка сольного співу. Властивості співацького голосу. Вправи для розвитку власного голосу. Засоби збереження голосу.

Хореографія. Хореографія як вид театрального мистецтва. Балетний театр. Народний танець у театрі. Синтез напрямів хореографічного мистецтва. Танець як засіб художнього спілкування. Виховання засобами хореографічного мистецтва "музичного тіла".

Пластика. Основи пластики. Пластика на сцені: форми та види. Пластика рук. Основи пантоміми. Створення сценічного образу без допомоги слів. Вправи для розвитку пластики тіла. Пластичний театр.

Клоунада. Циркові навички. Основи акробатики. Навички сценічних трюків та фортелів: жонглювання, театральне падіння та боротьба на сцені. Ази фокусів.

Актор і лялька. Принципи роботи театру ляльок. Актори лялькового театру: замасковані та відкриті. Передавання емоцій ляльки-героя рухами. Передавання емоцій ляльки-героя голосом. Оповідач у ляльковій виставі.

Види навчальної діяльності

● обговорення почутого / прочитаного / переглянутого в контексті життєвого досвіду;

● інтерв’ю;

● декламування;

● застосування прийомів для розвитку власного голосу, пластики тіла;

● читання вголос уривків драматичних творів;

● читання вголос діалогу різними голосами;

● застосування прийомів критичного читання художнього тексту, медіатексту відповідно до визначеної мети;

● обмін враженнями, думками, зокрема в цифровому середовищі, щодо почутого / прочитаного / переглянутого.

● рольові ігри;

● створення сценарію;

● імпровізація;

● створення театральної сценки на задану тему;

● створення театрального реквізиту;

● створення ляльки для лялькової вистави;

● театральний проєкт;

● вправи на вміння володіти своїм тілом;

● вправи на увагу;

● вправи на відтворення та розпізнавання емоцій;

● вправи на розвиток дикції;

● вправи на становлення голосу;

● вправи на розвиток пам’яті;

● вправи на взаємодію;

● вправи на розвиток фантазії;

● екскурсія (зокрема віртуальна).


6 клас. Розділ 4. Характер персонажа та сценічний образ
Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях
Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів (зокрема художніх текстах, медіатекстах) та використання її для збагачення власного досвіду
Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємодія з іншими особами; взаємодія з іншими особами у цифровому середовищі, дотримання норм літературної мови
Художньо-образне, асоціативне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва
Пізнання себе через взаємодію з різноманітними мистецькими об’єктами; розвиток емоційного інтелекту
Використання інформаційного середовища у власній творчості та художній комунікації
- відтворює характерні особливості сценічного персонажа в мовленні, міміці, пластиці тіла
- імпровізує, поєднує засоби музики, пластичного інтонування, візуального ряду
- використовує результати спостережень у мистецькій діяльності: музикування, пластичні рухи, створення зображень в різних художніх техніках і матеріалах (колаж, інсталяція тощо)
- визначає сильні і слабкі сторони своєї роботи в чітких формулюваннях
- розуміє значення партнерства в спільній мистецькій творчості
- використовує власний досвід і різні види інформації під час колективної творчості
- бере участь в інсценізаціях календарно-обрядових дійств, народних ігор з використанням пісенного матеріалу, танцювальних рухів, елементів костюмів, атрибутів, гриму, інструментального супроводу
- вирізняє художні засоби, які вплинули на враження від сприйнятого твору
- виявляє і використовує за допомогою вчителя чи інших осіб у власній мистецькій діяльності авторський продукт
- вказує на окремі особливості, що сприяють або заважають ефективній комунікації в конкретній ситуації спілкування]
- розповідає про власний емоційний стан, описуючи окремі відтінки настрою, почуттів, переживань тощо під час рефлексії власної діяльності або сприймання повідомлення (зокрема художнього тексту, медіатексту)
- наводить приклади з текстів (зокрема художніх текстів, медіатекстів) щодо вміння/невміння керувати емоціями, пояснюючи емоційний стан літературних персонажів (зважаючи на ситуацію, епоху, національні традиції та звичаї тощо) для розвитку власного емоційного інтелекту
- читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання
- проеціює власний або відомий життєвий досвід на порушені в тексті (зокрема художньому тексті, медіатексті) проблеми
- проводить паралелі між образами і ситуаціями, зображеними в тексті (зокрема художньому тексті, медіатексті), і власним життєвим досвідом
- розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб
- за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт (мультфільм, театральну сценку, відеоролик, блог тощо)
- створює письмові тексти (зокрема художні тексти, медіатексти) визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід
- дискутує в онлайн-середовищі на знайомі теми, пов’язані із власним життєвим досвідом, навчанням, уподобаннями тощо

Пропонований зміст навчального предмета/інтегрованого курсу

Психологія людини:

- різні типи характерів і різні моделі поведінки;

- чи буває “неправильна поведінка” і від чого це залежить;

- як приймати позитивних / негативних персонажів і чого вони мають навчити;

- засвоєння досвіду через спостереження над іншими людьми / над персонажами у виставі.

Види навчальної дільності

● обговорення почутого / прочитаного / переглянутого в контексті життєвого досвіду;

● інтерв’ю;

● декламування;

● читання вголос уривків драматичних творів;

● читання вголос діалогу різними голосами;

● застосування прийомів критичного читання художнього тексту, медіатексту відповідно до визначеної мети;

● обмін враженнями, думками, зокрема в цифровому середовищі, щодо почутого / прочитаного / переглянутого.

● рольові ігри;

● створення сценарію;

● імпровізація;

● створення театральної сценки на задану тему;

● театральний проєкт;

● вправи на вміння володіти своїм тілом;

● вправи на увагу;

● вправи на відтворення та розпізнавання емоцій;

● вправи на розвиток дикції;

● вправи на становлення голосу;

● вправи на розвиток пам’яті;

● вправи на взаємодію;

● вправи на розвиток фантазії;

● екскурсія (зокрема віртуальна).


6 клас. Розділ 5. Проєктування вистави
Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях
Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів (зокрема художніх текстах, медіатекстах) та використання її для збагачення власного досвіду
Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємодія з іншими особами; взаємодія з іншими особами у цифровому середовищі, дотримання норм літературної мови
Художньо-образне, асоціативне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва
Пізнання себе через взаємодію з різноманітними мистецькими об’єктами; розвиток емоційного інтелекту
Використання інформаційного середовища у власній творчості та художній комунікації
- відтворює характерні особливості сценічного персонажа в мовленні, міміці, пластиці тіла
- імпровізує, поєднує засоби музики, пластичного інтонування, візуального ряду
- використовує результати спостережень у мистецькій діяльності: музикування, пластичні рухи, створення зображень в різних художніх техніках і матеріалах (колаж, інсталяція тощо)
- встановлює за допомогою вчителя чи інших осіб способи вдосконалення вмінь
- розуміє значення партнерства в спільній мистецькій творчості
- складає план своїх дій у створенні колективного художнього продукту
- бере участь в інсценізаціях календарно-обрядових дійств, народних ігор з використанням пісенного матеріалу, танцювальних рухів, елементів костюмів, атрибутів, гриму, інструментального супроводу
- вирізняє художні засоби, які вплинули на враження від сприйнятого твору
- виявляє і використовує за допомогою вчителя чи інших осіб у власній мистецькій діяльності авторський продукт
- розповідає про власний емоційний стан, описуючи окремі відтінки настрою, почуттів, переживань тощо під час рефлексії власної діяльності або сприймання повідомлення (зокрема художнього тексту, медіатексту)
- використовує потрібні вербальні та невербальні засоби для збагачення міжособистісної комунікації позитивними емоціями, створення комфортної атмосфери спілкування, спонукання співрозмовників до певних дій
- читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання
- проеціює власний або відомий життєвий досвід на порушені в тексті (зокрема художньому тексті, медіатексті) проблеми
- розрізняє тексти (зокрема художні тексти, медіатексти) різних стилів, типів та жанрів у контексті авторського задуму
- проводить паралелі між образами і ситуаціями, зображеними в тексті (зокрема художньому тексті, медіатексті), і власним життєвим досвідом
- за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт (мультфільм, театральну сценку, відеоролик, блог тощо)
- створює письмові тексти (зокрема художні тексти, медіатексти) визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід
- толерантно обстоює власну позицію, звертає увагу на спільні і різні думки учасників дискусії

Пропонований зміст навчального предмета/інтегрованого курсу

Вибір теми / літературного твору і відповідної форми (театр ляльок, естрада, мюзикл, драматичний театр, фізичний театр тощо) для втілення на сцені: усвідомлений вибір (знання, досвід), пріоритети, ресурси (організація задля реалізації ідеї).

Види навчальної діяльності

● обговорення почутого / прочитаного / переглянутого в контексті життєвого досвіду;

● інтерв’ю;

● декламування;

● читання вголос уривків драматичних творів;

● застосування прийомів критичного читання художнього тексту, медіатексту відповідно до визначеної мети;

● обмін враженнями, думками, зокрема в цифровому середовищі, щодо почутого / прочитаного / переглянутого;

● рольові ігри;

● імпровізація;

● створення театральної сценки на задану тему;

● публічне виголошення монологів;

● текстово-візуальна презентація про підготовку до вистави;

● добір музичного супроводу;

● створення медійного мистецького продукту в довільній формі: відеоролика, музичної композиції, фотографії, блогу тощо; театральний проєкт;

● вправи на вміння володіти своїм тілом;

● вправи на увагу;

● вправи на відтворення та розпізнавання емоцій;

● вправи на розвиток дикції;

● вправи на становлення голосу;

● вправи на розвиток пам’яті;

● вправи на взаємодію;

● вправи на розвиток фантазії;

● екскурсія (зокрема віртуальна).


6 клас. Розділ 6. Вибір та постановка вистави
Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях
Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів (зокрема художніх текстах, медіатекстах) та використання її для збагачення власного досвіду
Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємодія з іншими особами; взаємодія з іншими особами у цифровому середовищі, дотримання норм літературної мови
Пізнання різних видів мистецтва, інтерпретація художніх образів, досвід емоційних переживань, ціннісне ставлення до мистецтва
Художньо-образне, асоціативне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва
Пізнання себе через взаємодію з різноманітними мистецькими об’єктами; розвиток емоційного інтелекту
Використання інформаційного середовища у власній творчості та художній комунікації
- пояснює цінності, закладені в художньому творі та коментує своє ставлення до них
- відтворює характерні особливості сценічного персонажа в мовленні, міміці, пластиці тіла
- виявляє ініціативність у втіленні творчого задуму
- імпровізує, поєднує засоби музики, пластичного інтонування, візуального ряду
- використовує результати спостережень у мистецькій діяльності: музикування, пластичні рухи, створення зображень в різних художніх техніках і матеріалах (колаж, інсталяція тощо)
- встановлює за допомогою вчителя чи інших осіб способи вдосконалення вмінь
- долучається до мистецьких заходів; виконує різні ролі в спільному творчому процесі, дослухається до творчих ідей інших осіб; визнає різні позиції та оцінки учасників
- розуміє значення партнерства в спільній мистецькій творчості
- вирізняє художні засоби, які вплинули на враження від сприйнятого твору
- шукає і добирає з допомогою вчителя чи інших осіб аудіо-, відео-, ілюстративні і текстові матеріали з різних джерел, планує свою діяльність для реалізації поставленого завдання
- виявляє і використовує за допомогою вчителя чи інших осіб у власній мистецькій діяльності авторський продукт
- розповідає про власний емоційний стан, описуючи окремі відтінки настрою, почуттів, переживань тощо під час рефлексії власної діяльності або сприймання повідомлення (зокрема художнього тексту, медіатексту)
- використовує потрібні вербальні та невербальні засоби для збагачення міжособистісної комунікації позитивними емоціями, створення комфортної атмосфери спілкування, спонукання співрозмовників до певних дій
- читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання
- проектує власну поведінку в ситуаціях, подібних до тих, що зображено в тексті (зокрема художньому тексті, медіатексті)
- за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт (мультфільм, театральну сценку, відеоролик, блог тощо)
- створює письмові тексти (зокрема художні тексти, медіатексти) визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід
- толерантно обстоює власну позицію, звертає увагу на спільні і різні думки учасників дискусії
Пропонований зміст навчального предмета/інтегрованого курсу

Індивідуальність актора, уникнення стереотипів. Роль імпровізації.

Ляльковий театр. Види театральних ляльок та різних способів водіння ляльки (маріонетка, тростяна, «петрушка», планшетна лялька тощо). Синтез мистецтв у ляльковому театрі. Створення «живого» персонажа засобами акторського мистецтва.

Пантоміма. Жанрові різновиди пантоміми. Алегорія. Техніка пантоміми. Міміка і жести. Пластична композиція. 

Театр тіней. 

Види навчальної діяльності

● передання власних емоцій через імпровізацію на сцені;

● створення імпровізованих сценок за заданою темою;

● створення моновистави театру тіней;

● презентація про створення ляльки для лялькового театру;

● створення власної ляльки;

● тренування пластики рук;

● постановка окремих сцен театру «без слів»;

● обговорення почутого / прочитаного / переглянутого в контексті життєвого досвіду;

● інтерв’ю;

● читання вголос уривків драматичних творів;

● обмін враженнями, думками, зокрема в цифровому середовищі, щодо почутого / прочитаного / переглянутого;

● рольові ігри;

● текстово-візуальна презентація про підготовку до вистави;

● добір музичного супроводу;

● театральний проєкт;

● вправи на вміння володіти своїм тілом;

● вправи на увагу;

● вправи на відтворення та розпізнавання емоцій;

● вправи на розвиток дикції;

● вправи на становлення голосу;

● вправи на розвиток пам’яті;

● вправи на взаємодію;

● вправи на розвиток фантазії;

● екскурсія (зокрема віртуальна).


6 клас. Розділ 7. Художній та музичний виміри вистави
Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях
Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів (зокрема художніх текстах, медіатекстах) та використання її для збагачення власного досвіду
Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємодія з іншими особами; взаємодія з іншими особами у цифровому середовищі, дотримання норм літературної мови
Пізнання різних видів мистецтва, інтерпретація художніх образів, досвід емоційних переживань, ціннісне ставлення до мистецтва
Художньо-образне, асоціативне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва
Пізнання себе через взаємодію з різноманітними мистецькими об’єктами; розвиток емоційного інтелекту
Використання інформаційного середовища у власній творчості та художній комунікації
- пояснює цінності, закладені в художньому творі та коментує своє ставлення до них
- відтворює характерні особливості сценічного персонажа в мовленні, міміці, пластиці тіла
- імпровізує, поєднує засоби музики, пластичного інтонування, візуального ряду
- встановлює за допомогою вчителя чи інших осіб способи вдосконалення вмінь
- долучається до мистецьких заходів; виконує різні ролі в спільному творчому процесі, дослухається до творчих ідей інших осіб; визнає різні позиції та оцінки учасників
- вирізняє художні засоби, які вплинули на враження від сприйнятого твору
- шукає і добирає з допомогою вчителя чи інших осіб аудіо-, відео-, ілюстративні і текстові матеріали з різних джерел, планує свою діяльність для реалізації поставленого завдання
- виявляє і використовує за допомогою вчителя чи інших осіб у власній мистецькій діяльності авторський продукт
- розповідає про власний емоційний стан, описуючи окремі відтінки настрою, почуттів, переживань тощо під час рефлексії власної діяльності або сприймання повідомлення (зокрема художнього тексту, медіатексту)
- використовує потрібні вербальні та невербальні засоби для збагачення міжособистісної комунікації позитивними емоціями, створення комфортної атмосфери спілкування, спонукання співрозмовників до певних дій
- читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання
- проеціює власний або відомий життєвий досвід на порушені в тексті (зокрема художньому тексті, медіатексті) проблеми
- проектує власну поведінку в ситуаціях, подібних до тих, що зображено в тексті (зокрема художньому тексті, медіатексті)
- за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт (мультфільм, театральну сценку, відеоролик, блог тощо)
- створює письмові тексти (зокрема художні тексти, медіатексти) визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід
- толерантно обстоює власну позицію, звертає увагу на спільні і різні думки учасників дискусії
Пропонований зміст навчального предмета/інтегрованого курсу

Музика у театрі. Вибір музичного супроводу.

Уявлення про сценографію.

Дизайн. Інтер’єр. Театральна дія.

Мала сцена. Глибока та «плоска» сцена. Сцена-арена. Художник-постановник (сценограф). Зв’язок режисера та сценографа. 

Види навчальної діяльності

● створення сценографічного плану;

● моделювання ролі художника-постановника;

● зустріч із місцевими композиторами, режисерами;

● дискусії щодо сценографії відкритого простору;

● написання есе про музику в театрі;

● музичні імпровізації;

● вправи на вміння володіти своїм тілом;

● вправи на увагу;

● вправи на відтворення та розпізнавання емоцій;

● вправи на розвиток дикції;

● вправи на становлення голосу;

● вправи на розвиток пам’яті;

● вправи на взаємодію;

● вправи на розвиток фантазії;

● створення медійного проєкту про відомі театри.


6 клас. Розділ 8. Моновистава як особлива форма
Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях
Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів (зокрема художніх текстах, медіатекстах) та використання її для збагачення власного досвіду
Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємодія з іншими особами; взаємодія з іншими особами у цифровому середовищі, дотримання норм літературної мови
Пізнання різних видів мистецтва, інтерпретація художніх образів, досвід емоційних переживань, ціннісне ставлення до мистецтва
Художньо-образне, асоціативне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва
Пізнання себе через взаємодію з різноманітними мистецькими об’єктами; розвиток емоційного інтелекту
Використання інформаційного середовища у власній творчості та художній комунікації
- пояснює цінності, закладені в художньому творі та коментує своє ставлення до них
- відтворює характерні особливості сценічного персонажа в мовленні, міміці, пластиці тіла
- імпровізує, поєднує засоби музики, пластичного інтонування, візуального ряду
- встановлює за допомогою вчителя чи інших осіб способи вдосконалення вмінь
- вирізняє художні засоби, які вплинули на враження від сприйнятого твору
- шукає і добирає з допомогою вчителя чи інших осіб аудіо-, відео-, ілюстративні і текстові матеріали з різних джерел, планує свою діяльність для реалізації поставленого завдання
- виявляє і використовує за допомогою вчителя чи інших осіб у власній мистецькій діяльності авторський продукт
- використовує потрібні вербальні та невербальні засоби для збагачення міжособистісної комунікації позитивними емоціями, створення комфортної атмосфери спілкування, спонукання співрозмовників до певних дій
- читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання
- проектує власну поведінку в ситуаціях, подібних до тих, що зображено в тексті (зокрема художньому тексті, медіатексті)
- за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт (мультфільм, театральну сценку, відеоролик, блог тощо)
- створює письмові тексти (зокрема художні тексти, медіатексти) визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід
- толерантно обстоює власну позицію, звертає увагу на спільні і різні думки учасників дискусії

Пропонований зміст навчального предмета/інтегрованого курсу

Фізичний театр або театр пластики: жести у житті та на сцені; виразність рухів; передача емоцій через міміку та жести; підбір рухів для окремих вистав; жест як метафора; музичний супровід у моновиставі. Сцена як місце дії та місце життя; значення одягу та декорацій у театрі жестів. 

Моновистава як особливий вид театру: від монологу до розповіді цілісної історії.

Декламування.

Поетичний театр: особливості поетичного театру; поетичний театр як спосіб іншого бачення поезії. Поет / поетеса на сцені.

Пісенна вистава в поетичному театрі; актор як співавтор поетичної вистави; власне трактування поезії актором: за і проти; поетична вистава як спосіб виховання художнього смаку глядача; особисті переживання актора та почуття ліричного героя; поетичний театр онлайн. 

Види навчальної діяльності

● створення моновистави театру тіней;

● підбір одягу та декорацій для моновистави;

● перегляд моновистав у записі;

● вправи на виховання емоційної стійкості, правильного передавання власних емоцій;

● вивчення напам’ять поетичних текстів;

● розучування пісень;

● написання власних поезій;

● обговорення власного трактування поетичних творів;

● створення поетичної вистави;

● створення відеороликів про власні задумки щодо проєктування музичних чи поетичних вистав;

● вправи на вміння володіти своїм тілом;

● вправи на увагу;

● вправи на відтворення та розпізнавання емоцій;

● вправи на розвиток дикції;

● вправи на становлення голосу;

● вправи на розвиток пам’яті;

● вправи на взаємодію;

● вправи на розвиток фантазії.


6 клас. Розділ 9. Уявлення про театральну критику
Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях
Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів (зокрема художніх текстах, медіатекстах) та використання її для збагачення власного досвіду
Висловлювання думок, почуттів і ставлень, письмова взаємодія з іншими особами; взаємодія з іншими особами у цифровому середовищі, дотримання норм літературної мови
Пізнання різних видів мистецтва, інтерпретація художніх образів, досвід емоційних переживань, ціннісне ставлення до мистецтва
Художньо-образне, асоціативне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва
Пізнання себе через взаємодію з різноманітними мистецькими об’єктами; розвиток емоційного інтелекту
Використання інформаційного середовища у власній творчості та художній комунікації
- пояснює цінності, закладені в художньому творі та коментує своє ставлення до них
- відтворює характерні особливості сценічного персонажа в мовленні, міміці, пластиці тіла
- імпровізує, поєднує засоби музики, пластичного інтонування, візуального ряду
- встановлює за допомогою вчителя чи інших осіб способи вдосконалення вмінь
- вирізняє художні засоби, які вплинули на враження від сприйнятого твору
- виявляє і використовує за допомогою вчителя чи інших осіб у власній мистецькій діяльності авторський продукт
- використовує потрібні вербальні та невербальні засоби для збагачення міжособистісної комунікації позитивними емоціями, створення комфортної атмосфери спілкування, спонукання співрозмовників до певних дій
- читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання
- проектує власну поведінку в ситуаціях, подібних до тих, що зображено в тексті (зокрема художньому тексті, медіатексті)
- за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт (мультфільм, театральну сценку, відеоролик, блог тощо)
- створює письмові тексти (зокрема художні тексти, медіатексти) визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід
- толерантно обстоює власну позицію, звертає увагу на спільні і різні думки учасників дискусії
Пропонований зміст навчального предмета/інтегрованого курсу

Що таке театральна критика і хто такий театральний критик (загальні уявлення). Театральні блоги. Як обрати платформу? Мова блогу. Часописи: театральний часопис: на межі мистецтва та науки; існування театрального часопису онлайн. Сайти: місце зустрічі поза театром: театрали, критики, глядачі; сайт як спосіб демонстрації різного виду інформації (Театральний портал Театрал, TEATRE: театральний портал, Театраріум, Theatre.Love).

Популярність відеоконтенту. Як показати все: відеоблог як можливість не лише прочитати, а й побачити.

Есе: як встигнути за театральним життям? 

Види навчальної жіяльності

● перегляд театральних блогів, вивчення контенту;

● інтерв’ю з театральним критиком;

● написання репортажів, статей, постів для блогу про життя театру;

● презентація про найпопулярніші театральні часописи;

● створення власного блогу чи сторінки у соціальних мережах;

● написання постів;

● перегляд та аналіз сайтів театрів;

● перегляд вистави онлайн та створення критичних матеріалів до неї;

● обговорення статей театральних критиків (погоджуюсь / не погоджуюсь);

● запис стріму з вистави офлайн;

● створення медіатекстів: сторіс, короткі ролики чи повноцінний блог;

● вправи на вміння володіти своїм тілом;

● вправи на увагу;

● вправи на відтворення та розпізнавання емоцій;

● вправи на розвиток дикції;

● вправи на становлення голосу;

● вправи на розвиток пам’яті;

● вправи на взаємодію;

● вправи на розвиток фантазії.