5 клас, 6 клас

Очікувані результати навчання Пропонований зміст навчального предмета / інтегрованого курсу Види навчальної діяльності
Інформаційні процеси та системи (7 год.)

Ключові слова: інформація, інформаційні процеси, ... Програмне забезпечення: ...

- класифікує інформаційні процеси повсякденного життя https://learningapps.org/21693914, скриншот - учителю
- описує призначення та застосування цифрових пристроїв і технологій для здійснення інформаційних процесів з використанням відповідної термінології
- представляє дані, створюючи таблиці, схеми, діаграми тощо, з виконанням необхідних проміжних перетворень
- обирає та застосовує цифрові інструменти для збирання чи отримання даних
- розпізнає дані різних типів і наводить їх приклади

Повідомлення, інформація. Дані. Інформаційні процеси.

У чому різниця між повідомленнями, інформацією та даними?

Визначення інформаційних процесів у власній діяльності


Порівняння особливостей даних різних типів

- обирає властивості об’єктів, що є істотними для розв’язання задачі, і визначає їх допустимі значення
- розпізнає життєві, навчальні проблеми, для розв’язання яких можна застосувати цифрові технології
- визначає формат і обсяг даних, потрібних для розв’язання задачі, підтвердження чи спростування тверджень

Об’єкти, їх властивості, значення властивостей об’єкта.

Створення опису об’єктів, їх властивостей та значень властивостей.


Складання списків об’єктів, які створюються з використанням відповідних інформаційних технологій.

- пояснює схеми і діаграми систем реального і віртуального світу на прикладі схеми сонячної системи та її складових https://docs.google.com/document/d/1HvAzJUo1CMXQVU6gAVOATQeMAqzNblccijtrc_kad4Y/edit?usp=sharing
- моделює роботу простої інформаційної системи (описує в один з запропонованих способів функціонування певної інформаційної системи, знайомої з повсякденного життя: бджолиний рой, автомобільний навігатор, симфонічний оркестр, автомобіль тощо) https://docs.google.com/document/d/1vuDzRM6VGL9qobSp3yJp8GxfzZ3vjlfgQd0d5V2cTAE/edit?usp=sharing
- формулює власні потреби і вимоги до цифрових інструментів і можливих технологічних рішень

Інформаційні системи. Інформаційні технології. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини.

Розробка схеми нескладної інформаційної системи, відомої учням з повсякденного життя.


Розробка індивідуального проєкту «Наш помічник комп’ютер».

- пояснює вибір та використовує цифрові пристрої і технології для розв’язання конкретних задач

Комп’ютер як інформаційна система. Санітарно-гігієнічні правила роботи з комп’ютером.

Використання цифрових пристроїв для введення, виведення і зберігання інформаційних об’єктів.

- оцінює істотність/ важливість/ необхідність/ адекватність інформації в контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми
- виділяє групи цифрових пристроїв за їх функціями і призначенням

Персональний комп’ютер. Складові комп’ютера, їх призначення.

Добір пристроїв комп’ютера за значеннями їх властивостей з використанням різних інформаційних джерел.

Розробка колективного проєкту «Купуємо комп’ютери для школи».

- зберігає результати пошуку або власної роботи на зовнішніх носіях або мережних/хмарних ресурсах
- розпізнає зміни інтерфейсу програмного середовища, оновлення цифрових пристроїв та адаптується до них
- демонструє належний рівень навичок роботи з клавіатурою та іншими пристроями введення і виведення даних

Операційна система, її призначення. Файли і папки, операції над ними.

Виконання алгоритмів роботи з об’єктами операційної системи з дотриманням санітарно-гігієнічних та безпекових норм.


Складання схем фрагментів файлової структури одного з носіїв даних.

- розпізнає та реалізовує можливості для створення інформаційних продуктів у контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми
- наводить приклади різних програмних засобів для опрацювання даних, порівнює їх за наданими критеріями і пояснює вибір потрібних
- обирає, налаштовує залежно від особистих потреб і використовує програмне забезпечення з доступного переліку
- наводить приклади наслідків/ризиків встановлення і використання програмного забезпечення

Прикладні програми.

Складання схеми класифікації прикладних програм.

Комп’ютерні презентації (6 год.)

Комп’ютерна презентація. Об’єкти комп’ютерної презентації.

Види слайдів. Уведення та вставлення текстів на слайдах.

Редагування і форматування текстів на слайдах.

Створення та вставлення зображень на слайдах.

Впорядкування слайдів.

Виступ з презентацією.

Текстові документи (6 год.)

Програми для створення та опрацювання текстових документів.

Об’єкти текстового документа, їх властивості.

Уведення і редагування тексту.

Вставка символів. Перевірка правопису.

Пошук та заміна фрагментів текстового документа.

Форматування символів, абзаців.

Форматування сторінок. Друкування текстового документа.

Комп’ютерні мережі. Інтернет (6 год.)

Комп’ютерна мережа. Локальні та глобальні мережі.

Пошук відомостей в Інтернеті та їх критичне оцінювання.

Критичне оцінювання відомостей, знайдених в Інтернеті. Факт. Судження.

Спілкування в Інтернеті.

Безпечне використання Інтернету. Авторське право.

Інтернет для навчання.

Алгоритми та програми (16 год.)

Команди і виконавці. Система команд виконавця.

Алгоритми. Різні способи подання алгоритмів.

Складання і виконання алгоритмів для різних виконавців. Редагування алгоритмів.

Алгоритми і програми. Середовища проектування.

Візуальні середовища проектування.

Лінійні алгоритми і програми.

Планування роботи в процесі створення проєкту. Складання лінійних проєктів.

Редагування проєктів. Тестування проєктів.

Алгоритми і програми з циклами з лічильником.

Складання проєктів, що містять цикли з лічильником

Висловлювання. Істинні та хибні висловлювання.

Алгоритми і програми з розгалуженнями.

Складання проєктів, що містять розгалуження.

Обґрунтування відповідності алгоритму поставленій задачі.

Тестування проєктів. Налагодження проєктів.

Колективна робота по створенню і налагодженню проєкту.

Практикум з використання інформаційних технологій (6 год.)

Етапи виконання проєкту. Визначення завдань та ролей учасників проєкту. Складання плану виконання проєкту.

Пошук матеріалів для проєкту, їх збереження та аналіз.

Використання онлайн ресурсів для комунікації та обміну матеріалами проєкту з учасниками групи.

Вибір програмних засобів для опрацювання даних різних типів і створення відповідних інформаційних продуктів.

Оцінювання якості розроблених інформаційних продуктів на основі критеріїв.

Подання результатів, захист проєкту.