Перегляд програми "Технології, навчальна програма (автори: Терещук А. І., Абрамова О. В., Гащак В. М., Павич Н. М.)"
ВСТУП
Пропоновані технології: технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом, технологія виготовлення аплікації, технологія обробки нетканих матеріалів ручним способом.
Орієнтовний перелік об’єктів проєктування: рамка для світлин, ключниця настінна, брелок для ключів, органайзер для чаю, закладка для книги, тримач для зубних щіток, коробка для прикрас, торбинка для сухофруктів тощо.
Пропоновані технології: технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом, технологія обробки деревинних матеріалів (фанери, ДВП), технологія обробки нетканих матеріалів ручним способом, технологія виготовлення виробів в техніці «кінусайга».
Орієнтовний перелік об’єктів проєктування: панно, святковий вінок, текстильний чобіток, арома-іграшка, серветка, декоративний килимок, декоративна поличка, оберіг, підставка під декоративний вазон, тематичні мобілі (підвіски) тощо.
Пропоновані технології: технологія виготовлення виробів з бісеру, технологія обробки деревинних матеріалів у поєднанні з технологією вишивки по деревині, технологія ажурного випилювання, технологія виготовлення виробів способом металопластики, технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом, технологія виготовлення виробів з пластичних матеріалів (солоне тісто, глина, полімерна глина тощо), технологія виготовлення виробів з природних матеріалів (солома, берест тощо).
Орієнтовний перелік об’єктів проєктування: декоративна підставка, магніт на холодильник, декоративна ложка, браслет, підвіска, лялька-мотанка, брелок, серветниця, оберіг, сувенір «символи України», сувенірна писанка тощо.
Пропоновані технології: технологія придбання продуктів харчування та інших товарів, технологія формування культури споживання, технологія безпечного користування електроприладами, технологія приготування їжі.
Пропоновані продукти проєктної діяльності: меню для пікніка, авторська етикетка, авторська упаковка, відтиск-логотип для упаковки/ етикетки, мій збір для чаю, цукати тощо.
Пропоновані технології: технології обробки вторинних матеріалів для виготовлення нових виробів, технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом, технологія обробки деревинних матеріалів (фанери, ДВП).
Орієнтовний перелік об’єктів проєктування: обкладинка для зошита, блокнота; декоративна пляшка-ваза; тематична підвіска, декоративні квіти; новорічна та різдвяна іграшка тощо.
Пропоновані технології: технологія обробки нетканих матеріалів ручним способом, технологія обробки природних матеріалів.
Орієнтовний перелік об’єктів проєктування: геоборд (різні модифікації), танграм (різні модифікації), доміно (різні модифікації), шашки, деталі конструктора тощо.
Пропоновані технології: технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом, технологія обробки деревинних матеріалів, технологія обробки пластику, технологія ниткографії.
Орієнтовний перелік проєктів: підвіска, діючі модель та макет транспортного засобу, штучні квіти, тематичні мобілі, дитяча іграшка, новорічна (різдвяна) іграшка, браслет, брелок, вітальна листівка тощо.
Пропоновані технології: технологія виготовлення виробів з бісеру на дротяній основі, технологія «ганутель», технологія wire wrap.
Орієнтовний перелік об’єктів проєктування: сувенір, прикраса, панно, предмет інтер’єру, декоративні квіти, декоративна тарілка, рамка для фото.
Пропоновані технології: технологія організації власного побуту, технологія побутової діяльності та самообслуговування, технологія безпечного користування електроприладами.
Пропоновані продукти проєктної діяльності: «Затишна оселя», «Моя кімната моя фортеця», «Мій власний робочий простір», «Декор для оселі», «Гігієна житла», «Побутові електроприлади в моєму житті», «Мій тиждень» тощо.
Пропоновані технології: технології обробки вторинних матеріалів для виготовлення нових виробів, технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом, технологія обробки текстильних матеріалів машинним способом, технологія обробки деревинних матеріалів (фанери, ДВП).
Орієнтовний перелік об’єктів проєктування: підставки, декоративні пляшки-вази, штучні квіти, іграшки, сувеніри, годівниці для птахів, горщики для декоративних вазонів, об’ємні аплікації , предмети для благоустрою житла, саморобні записники, виготовлення інформаційних листків, буклетів тощо.
Статистика використання очікуваних результатів навчання
Технологічна
Маркування | Ім’я | Кількість |
---|---|---|
6 ТЕО 1.1.1-1 | обговорює спільно з учителем чи іншими особами особистісно та соціально важливі потреби у створенні виробів, спираючись на власні знання та судження | 0 |
6 ТЕО 1.1.2-1 | обговорює спільно з учителем чи іншими особами мету проектно-технологічної діяльності | 0 |
6 ТЕО 1.1.2-2 | планує самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб основні завдання і результати проектно-технологічної діяльності | 0 |
6 ТЕО 1.1.2-3 | критично оцінює власні можливості, наявний досвід для виконання поставлених завдань, зокрема в групі | 0 |
6 ТЕО 1.1.2-4 | описує ймовірні труднощі і ризики у процесі реалізації задуму в готовий виріб | 0 |
6 ТЕО 1.1.2-5 | обговорює і визначає спільно з учителем та іншими особами раціональне застосування цифрових пристроїв на різних етапах проектно-технологічної діяльності | 0 |
6 ТЕО 1.1.3-1 | визначає потреби та смаки споживачів обраного об’єкта проектування, особливості його конструкції, функційності, естетичності за допомогою проведення невеликих за обсягом і масштабом маркетингових досліджень | 0 |
6 ТЕО 1.1.3-2 | здійснює пошук актуальної інформації про об’єкт проектування і упорядковує її | 0 |
6 ТЕО 1.1.3-3 | розробляє за допомогою вчителя чи інших осіб критерії, яким має відповідати об’єкт проектування, та визначає його параметри | 0 |
6 ТЕО 1.1.4-1 | здійснює пошук та обирає моделі-аналоги відповідно до запланованого об’єкта проектування | 0 |
6 ТЕО 1.1.4-2 | обговорює ідеї, конструктивно взаємодіє з іншими особами у процесі комбінування власної моделі на основі аналізу найкращих ознак моделей-аналогів | 0 |
6 ТЕО 1.1.4-3 | застосовує методи проектування відповідно до індивідуальних здібностей та власних інтересів з метою втілення творчих ідей в конструкції виробу | 0 |
6 ТЕО 1.1.4-4 | продукує та відображає творчий задум у зручній формі | 0 |
6 ТЕО 1.1.4-5 | оцінює власні результати художнього конструювання виробу | 0 |
6 ТЕО 1.1.5-1 | планує послідовність дій для виготовлення моделі виробу, орієнтовні строки їх виконання, можливості використання цифрових засобів | 0 |
6 ТЕО 1.1.5-2 | визначає технічні характеристики моделі виробу [технічний опис об’єкта проектування] | 0 |
6 ТЕО 1.1.5-3 | виконує технічний малюнок або ескіз деталей моделі виробу, зазначає інформацію, необхідну для його виготовлення | 0 |
6 ТЕО 1.1.6-1 | добирає матеріали для виготовлення виробу та розраховує витрати на них | 0 |
6 ТЕО 1.1.7-1 | визначає самостійно або за допомогою інших осіб послідовність технологічних операцій виготовлення проектованого виробу | 0 |
6 ТЕО 1.1.7-2 | добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності | 0 |
6 ТЕО 1.1.7-3 | створює технологічну картку, застосовує [у разі потреби] цифрові пристрої та графічні редактори | 0 |
6 ТЕО 1.2.1-1 | готує потрібні інструменти і пристосування для роботи самостійно або за допомогою вчителя чи інших осіб | 0 |
6 ТЕО 1.2.1-2 | працює самостійно чи спільно з іншими особами відповідно до наданої інструкції, за потреби розподіляючи частини роботи | 0 |
6 ТЕО 1.2.1-3 | використовує інструменти та пристосування самостійно або за допомогою інших, дотримуючись правил безпечної праці та санітарних норм | 0 |
6 ТЕО 1.2.2-1 | аргументовано добирає способи оброблення матеріалів відповідно до їх властивостей і характеристик | 0 |
6 ТЕО 1.2.3-1 | виконує заплановані технологічні операції у визначеній послідовності, раціонально розподіляючи час | 0 |
6 ТЕО 1.2.4-1 | оцінює ризики, пов’язані з виготовленням виробу, за потреби знаходить способи їх усунення самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб | 0 |
6 ТЕО 1.2.5-1 | демонструє в роботі зосередженість, акуратність, обережність, відповідальність тощо | 0 |
6 ТЕО 1.2.5-2 | контролює та оцінює процес і якість виготовлення виробу, у разі потреби виправляючи недоліки | 0 |
6 ТЕО 1.2.5-3 | виявляє повагу до власних або чужих результатів проектно-технологічної діяльності | 0 |
6 ТЕО 1.3.1-1 | аналізує відповідність результатів власної чи спільної проектно-технологічної діяльності її меті та виробленим критеріям | 0 |
6 ТЕО 1.3.1-2 | визначає ефективність використання матеріальних і часових ресурсів, способів організації проектно-технологічної діяльності | 0 |
6 ТЕО 1.3.1-3 | оцінює особистісну і соціальну важливість створеного виробу | 0 |
6 ТЕО 1.3.1-4 | критично формулює власні судження, аргументовано обстоює їх з урахуванням пропозицій інших осіб | 0 |
6 ТЕО 1.3.1-5 | виявляє недоліки і виправляє допущені помилки, аналізує їх та робить відповідні висновки | 0 |
6 ТЕО 1.3.2-1 | добирає відповідно до мети і змісту проектно-технологічної діяльності форми та засоби презентації | 0 |
6 ТЕО 1.3.2-2 | представляє результати власної/спільної проектно-технологічної діяльності | 0 |
6 ТЕО 1.3.2-3 | виявляє повагу до власних чи спільних результатів проектно-технологічної діяльності | 0 |
6 ТЕО 1.3.2-4 | застосовує цифрові пристрої та інформаційне середовище у разі потреби для презентації результатів проектування | 0 |
6 ТЕО 1.3.3-1 | спільно з учителем чи іншими особами визначає свій рівень навчальних досягнень | 0 |
6 ТЕО 1.3.3-2 | обговорює перспективи подальшої проектно-технологічної діяльності, способи її вдосконалення | 0 |
6 ТЕО 1.3.3-3 | планує подальшу проектно-технологічну діяльність на основі набутого досвіду для реалізації власних інтересів, здібностей, можливостей | 0 |
6 ТЕО 2.1.1-1 | спираючись на власні знання, розпізнає матеріали та інструменти, які використовуються в основних видах декоративно-ужиткового мистецтва | 0 |
6 ТЕО 2.1.1-2 | називає твори відомих українських майстрів декоративно-ужиткового мистецтва | 0 |
6 ТЕО 2.1.2-1 | використовує кілька джерел інформації про традиції та сучасні тенденції в декоративно-ужитковому мистецтві, визначає її достовірність | 0 |
6 ТЕО 2.1.3-1 | оцінює та обґрунтовує значення декоративно-ужиткового мистецтва у власному житті на основі зібраної інформації | 0 |
6 ТЕО 2.1.3-2 | вирізняє автентичні вироби декоративно-ужиткового мистецтва за характерними ознаками під час роботи над проектом | 0 |
6 ТЕО 2.2.1-1 | використовує опрацьовану культурологічну інформацію про технології декоративно-ужиткового мистецтва і техніки художнього оздоблення у проектуванні виробів | 0 |
6 ТЕО 2.2.2-1 | застосовує технології і техніки декоративно-ужиткового мистецтва у процесі виготовлення та відповідно оздоблення готових виробів, естетизації власного побуту тощо | 0 |
6 ТЕО 2.2.2-2 | виявляє ініціативність і партнерську взаємодію у процесі спільної роботи із створення виробу техніками декоративно-ужиткового мистецтва | 0 |
6 ТЕО 3.1.1-1 | осмислено наводить приклади глобалізаційних процесів, які докорінно змінили світ у ХХІ столітті | 0 |
6 ТЕО 3.1.1-2 | обговорює ймовірний розвиток технологій у різних сферах діяльності людини | 0 |
6 ТЕО 3.1.1-3 | пояснює доцільність відмови людства від використання одноразових виробів із синтетичних та інших шкідливих матеріалів | 0 |
6 ТЕО 3.1.1-4 | генерує ідеї, які можуть бути корисними для збереження навколишнього середовища і сталого [збалансованого] розвитку | 0 |
6 ТЕО 3.1.1-5 | доводить переваги використання вторинних матеріальних ресурсів у реалізації нових проектів | 0 |
6 ТЕО 3.1.2-1 | розпізнає основні види конструкційних матеріалів за їх властивостями [технологічними, механічними, фізичними, гігієнічними] | 0 |
6 ТЕО 3.1.2-2 | із розумінням визначає цінність гігієнічних властивостей матеріалів натурального походження для здоров’я людини та покращення якості життя | 0 |
6 ТЕО 3.1.2-3 | створює екологічні вироби з урахуванням гігієнічних властивостей матеріалів | 0 |
6 ТЕО 3.1.3-1 | розрізняє достовірну і недостовірну інформацію про матеріали і техніку, звертаючись до першоджерел | 0 |
6 ТЕО 3.1.3-2 | аналізує інформацію про матеріали і техніку, використовує її для розв’язання практичних завдань у побуті | 0 |
6 ТЕО 3.1.3-3 | з розумінням читає та розшифровує маркування товарів, товарні та інші знаки, зокрема з використанням цифрових пристроїв | 0 |
6 ТЕО 3.2.1-1 | аргументує вичерпність природних ресурсів | 0 |
6 ТЕО 3.2.1-2 | висловлює судження стосовно наслідків власних дій для навколишнього середовища | 0 |
6 ТЕО 3.2.1-3 | аргументовано і доцільно замінює природні матеріали вторинними матеріальними ресурсами | 0 |
6 ТЕО 3.2.1-4 | дотримується правил сортування відходів під час роботи над проектом і в побуті | 0 |
6 ТЕО 3.2.2-1 | пояснює перевірену інформацію про доцільність застосування різних матеріалів, їх повторне використання | 0 |
6 ТЕО 3.2.2-2 | аналізує ефективність дібраних матеріалів для створення виробу і вказує на ризики їх використання | 0 |
6 ТЕО 3.2.2-3 | розраховує потрібну кількість матеріалів для виготовлення спроектованого виробу | 0 |
6 ТЕО 3.2.2-4 | використовує ощадно матеріали під час виготовлення виробу | 0 |
6 ТЕО 3.2.2-5 | застосовує технології обробки вторинних матеріалів для створення нових виробів | 0 |
6 ТЕО 4.1.1-1 | визначає власні/чужі потреби в організації побуту | 0 |
6 ТЕО 4.1.1-2 | аналізує власний досвід і можливості в побутовій діяльності | 0 |
6 ТЕО 4.1.1-3 | планує трудові дії для виконання побутових завдань самостійно або у співпраці з іншими особами | 0 |
6 ТЕО 4.1.2-1 | розрізняє та описує основні стилі в різних сферах життєдіяльності людини | 0 |
6 ТЕО 4.1.2-2 | розрізняє корисні для здоров’я елементи життєвого простору, обґрунтовує раціональність їх використання | 0 |
6 ТЕО 4.1.2-3 | оцінює споживацькі якості, естетичний вигляд і корисність для здоров’я обраного чи створеного виробу | 0 |
6 ТЕО 4.1.2-4 | провадить проектно-технологічну діяльність стосовно розв’язання побутових проблем, самообслуговування | 0 |
6 ТЕО 4.1.2-5 | облаштовує або вдосконалює власний життєвий простір з урахуванням власних потреб, потреб інших осіб | 0 |
6 ТЕО 4.2.1-1 | усвідомлено формулює завдання у співпраці з іншими особами відповідно до власних потреб у побуті | 0 |
6 ТЕО 4.2.1-2 | розрізняє види побутової техніки за функціональним призначенням відповідно до визначених завдань | 0 |
6 ТЕО 4.2.1-3 | читає та пояснює своїми словами технічну інформацію, схеми, інші графічні зображення про побутову техніку в інструкціях із застосуванням інформаційних джерел і використанням цифрових пристроїв | 0 |
6 ТЕО 4.2.2-1 | пропонує способи використання різних видів побутової техніки для вирішення побутових завдань | 0 |
6 ТЕО 4.2.2-2 | пояснює загальні принципи роботи побутової техніки відповідно до її функцій та призначення | 0 |
6 ТЕО 4.2.3-1 | дотримується встановлених вимог до техніки безпеки під час експлуатації технічних пристроїв у побутових умовах | 0 |