Перегляд програми "Історія України 2024-2025 н. р."

Статистика використання очікуваних результатів навчання

Громадянська та історична
Маркування Ім’я Кількість
9 ГІО 1.1 1-1 пояснює культурно-історичні витоки різних систем літочислення 0
9 ГІО 1.1.2-1 демонструє знання перебігу подій, явищ, процесів у часі в межах історичних епох 0
9 ГІО 1.1.2-2 визначає віддаленість, тривалість одних подій, явищ, процесів відносно інших 0
9 ГІО 1.1.3-1 укладає синхроністичну таблицю, наводить приклади спільного і відмінного в історичних подіях, явищах і процесах 0
9 ГІО 1.1.3-2 розрізняє хронологічний та історичний час 0
9 ГІО 1.1.3-3 виявляє і пояснює ознаки культурно-історичних епох 0
9 ГІО 1.2.1-1 розрізняє економічні, політичні, культурно-інтелектуальні чинники розвитку суспільства і пояснює їх взаємовплив на основі отриманих знань 0
9 ГІО 1.2.1-2 встановлює взаємозв’язки між подіями, явищами, процесами, вчинками людей, наводить приклади 0
9 ГІО 1.2.2-1 пояснює залежність перебігу історичних подій, явищ і процесів від людських вчинків та панівних суспільних ідей 0
9 ГІО 1.2.2-2 аргументує за допомогою історичних фактів вплив на поведінку людини подій політичного, економічного та духовного життя 0
9 ГІО 1.2.2-3 зіставляє наміри та результати діяльності історичних і сучасних діячів та суспільних груп 0
9 ГІО 1.2.2-4 висловлює обґрунтовані судження щодо ролі особи в минулому та сучасному 0
9 ГІО 1.2.3-1 визначає передумови, розрізняє результати і наслідки історичних подій, явищ, процесів 0
9 ГІО 1.2.3-2 визначає критерії змін у житті суспільства (з допомогою вчителя) 0
9 ГІО 1.2.3-3 наводить приклади змін та неперервності в історії суспільства, пояснює цю взаємодію 0
9 ГІО 1.2.3-4 порівнює темпи і напрями історичних змін у хронологічному і територіально-просторовому вимірах 0
9 ГІО 1.3.1-1 співвідносить подію, явище, процес та історичний період 0
9 ГІО 1.3.1-2 за історичними джерелами визначає період, епоху 0
9 ГІО 1.3.1-3 користується історичною періодизацією для характеристики історичних подій, явищ, процесів 0
9 ГІО 1.3.2-1 пояснює причини і приводи, результати і наслідки історичних подій, явищ, процесів, використовуючи відповідні поняття і терміни 0
9 ГІО 1.3.2-2 спираючись на логіку причиново-наслідкових і просторових зв’язків, прогнозує подальший перебіг подій, явищ, процесів та оцінює можливі зміни 0
9 ГІО 1.3.2-3 передбачає зміни в різних галузях суспільного життя, прогнозує пов’язані з ними ризики і переваги 0
9 ГІО 2.1.1-1 описує історичні події, явища і процеси за картою 0
9 ГІО 2.1.1-2 позначає на карті історичні події та об’єкти, перебіг подій, явищ, процесів 0
9 ГІО 2.1.1-3 порівнює інформацію з різних карт, визначає її повноту та достовірність 0
9 ГІО 2.1.1-4 перетворює інформацію з історичних та географічних карт, іншого умовно-графічного матеріалу в текстову форму і навпаки 0
9 ГІО 2.1.2-1 пов’язує історичні факти та артефакти з географічним простором 0
9 ГІО 2.1.2-2 визначає належність культурно-історичних пам’яток, господарських об’єктів до географічних, етнографічних та історичних регіонів, країн, цивілізацій 0
9 ГІО 2.1.2-3 відстежує і пояснює змінність і варіативність назв об’єктів історичного та географічного просторів 0
9 ГІО 2.1.2-4 наводить приклади тривалості і змінності географічних та історичних назв (топонімів, етнонімів тощо) 0
9 ГІО 2.2.1-1 характеризує діяльність людини у природно-географічному середовищі в різні історичні періоди, наводить приклади впливу людини на природу в минулому і сьогоденні 0
9 ГІО 2.2.2-1 формулює запитання щодо наслідків діяльності людини в природі 0
9 ГІО 2.2.2-2 характеризує чинники, що впливають на заняття людей, спосіб ведення господарства, соціальний устрій, визначає тенденції економічного розвитку 0
9 ГІО 2.2.2-3 знаходить достовірну інформацію про сутність екологічних проблем та пропонує способи їх розв’язання 0
9 ГІО 2.2.3-1 визначає причини, описує перебіг, встановлює сутність колонізаційних та міграційних процесів 0
9 ГІО 2.3.1-1 пояснює важливість заходів щодо збереження і популяризації пам’яток історії, культури та туристичних об’єктів і бере участь у таких заходах 0
9 ГІО 2.3.1-2 характеризує стан об’єкта громадського простору за певними критеріями 0
9 ГІО 2.3.2-1 пояснює критерії інклюзивності громадського простору 0
9 ГІО 2.3.2-2 бере участь у громадських ініціативах щодо формування інклюзивного простору 0
9 ГІО 3.1.1-1 розрізняє первинні та вторинні історичні джерела 0
9 ГІО 3.1.1-2 встановлює вид, час і місце появи, призначення і авторство історичного джерела 0
9 ГІО 3.1.2-1 за самостійно визначеними критеріями добирає інформацію для виконання завдання, аргументує свій вибір 0
9 ГІО 3.1.2-2 складає список використаних джерел, дотримуючись засад доброчесності 0
9 ГІО 3.2.1-1 визначає сутність, важливість джерела інформації, його пізнавальні можливості 0
9 ГІО 3.2.1-2 ставить обґрунтовані/ доречні запитання до змісту здобутої інформації 0
9 ГІО 3.2.1-3 виявляє смислові зв’язки між різними фрагментами інформації та джерелами різних видів 0
9 ГІО 3.2.1-4 порівнює зміст історичних джерел за самостійно визначеними критеріями 0
9 ГІО 3.2.2-1 на основі аналізу джерела ідентифікує події та явища політичної, соціальної, економічної, культурно-інтелектуальної історії, історії повсякденності тощо 0
9 ГІО 3.2.2-2 характеризує інформацію залежно від джерела походження, часу і місця виникнення та способів поширення інформації в суспільстві 0
9 ГІО 3.2.2-3 створює власний інтелектуальний продукт, дотримуючись засад академічної доброчесності 0
9 ГІО 3.3.1-1 застосовує критерії для визначення достовірності і повноти інформації 0
9 ГІО 3.3.1-2 класифікує джерела інформації на підставі їх достовірності, надійності, повноти 0
9 ГІО 3.3.2-1 визначає вплив економічних, політичних, соціальних та культурних обставин на погляди і життєву позицію автора джерела 0
9 ГІО 3.3.2-2 наводить приклади різних тлумачень минулого суб’єктами історичного процесу 0
9 ГІО 3.3.3-1 виявляє факти маніпулювання масовою інформацією в текстових і візуальних джерелах 0
9 ГІО 3.3.3-2 наводить приклади дії пропаганди в суспільстві 0
9 ГІО 4.1.1-1 визначає поєднання політичних, економічних, соціальних, технологічних, культурних та інших чинників, які впливали один на одного і творили історичну епоху 0
9 ГІО 4.1.1-2 формулює запитання стосовно взаємодії суспільно-історичних подій, явищ, процесів, діяльності людей, робить припущення щодо їх впливу на суспільство 0
9 ГІО 4.1.2-1 визначає риси і пояснює цілісність історичних епох у політичній, економічній, соціальній, культурно-інтелектуальній сферах 0
9 ГІО 4.1.2-2 пояснює на прикладах відмінності між суспільними системами, характеризує стабільний та нестабільний стани історичних спільнот, пояснює причини цих станів 0
9 ГІО 4.1.3-1 розрізняє коротко- та довготривалі явища і процеси в хронологічному, географічному, людському вимірах 0
9 ГІО 4.1.3-2 пропонує (з допомогою вчителя) способи розв’язання наявних суспільних проблем, які мають історичне підґрунтя, аналізує суспільний і власний досвід 0
9 ГІО 4.2.1-1 досліджує історичні джерела, використовує доведення та спростування для аналізу історичних процесів 0
9 ГІО 4.2.1-2 використовує інформацію із суміжних галузей знань для характеристики минулих і сучасних суспільних подій, явищ, процесів 0
9 ГІО 4.2.2-1 розпізнає тенденційну інформацію 0
9 ГІО 4.2.2-2 виявляє суперечності, логічні та фактологічні помилки в аргументах 0
9 ГІО 4.2.3-1 чітко формулює та висловлює судження стосовно суспільних ідей з урахуванням власного досвіду, різних видів інформації 0
9 ГІО 4.2.3-2 аргументує власні судження за допомогою історичних фактів, наявних досліджень, доступних історичних джерел та з урахуванням гуманістичних цінностей 0
9 ГІО 4.3.1-1 описує, аналізує, оцінює різні інтерпретації історичних подій, явищ, процесів, діяльності історичних осіб 0
9 ГІО 4.3.1-2 виявляє витоки різних тлумачень минулого, наводить приклади контроверсійних питань 0
9 ГІО 4.3.2-1 пояснює вплив конкретного вчинку і події з погляду суспільних потреб та інтересів, важливості для власного досвіду 0
9 ГІО 4.3.2-2 пояснює і наводить приклади єдності, розмаїття і багатовимірності минулого та його впливу на сучасність 0
9 ГІО 4.3.2-3 висуває гіпотези на основі знань і розуміння стосовно впливу історичних подій на майбутнє 0
9 ГІО 4.3.2-4 втілює результати пізнавальної діяльності в медіатекстах 0
9 ГІО 5.1.1-1 визначає та пояснює, що для нього означає належність до соціокультурної спільноти 0
9 ГІО 5.1.1-2 пояснює, як належність до різних спільнот та зовнішні чинники впливають на формування його поглядів та переконань 0
9 ГІО 5.1.2-1 визначає свої сильні та слабкі сторони та формулює способи самовдосконалення 0
9 ГІО 5.1.2-2 оцінює та контролює вплив емоцій на свою поведінку 0
9 ГІО 5.1.2-3 планує своє життя у коротко- та/ або довготривалій перспективі, планує способи досягнення своїх цілей 0
9 ГІО 5.1.2-4 формулює і аргументовано висловлює, відстоює у дискусії власні погляди та переконання 0
9 ГІО 5.1.3-1 пояснює поняття “гідність” та ідентифікує в минулому та сучасності випадки захисту та порушення гідності людини 0
9 ГІО 5.1.3-2 обґрунтовує необхідність поваги до власної гідності та гідності іншої особи 0
9 ГІО 5.1.3-3 аналізує середовище закладу освіти щодо поваги до гідності та дотримання прав людини (за визначеними критеріями) 0
9 ГІО 5.1.4-1 характеризує роль держави та демократії щодо забезпечення прав людини і створення умов для розвитку особистості 0
9 ГІО 5.1.4-2 обмірковує, що він може робити для утвердження культури демократії 0
9 ГІО 5.1.4-3 визначає важливість для себе громадянства України, пояснює свої права та обов’язки як громадянина 0
9 ГІО 5.2.1-1 ідентифікує та моделює ситуації, пов’язані з порушенням прав людини, та обирає способи захисту цих прав 0
9 ГІО 5.2.2-1 аргументує важливість міжнародних і національних документів, що містять стандарти прав людини 0
9 ГІО 5.2.2-2 пояснює різницю між поколіннями прав людини і значимість прав людини для особи, групи людей і суспільства загалом 0
9 ГІО 5.2.2-3 розрізняє права людини і обов’язки громадянина, пояснює взаємозв’язок між правами/ потребами та правом і законом 0
9 ГІО 5.2.2-4 дотримується законодавства та суспільних норм і правил, які не суперечать правам людини 0
9 ГІО 5.3.1-1 аналізує склад сучасного суспільства, своє місце в ньому 0
9 ГІО 5.3.1-2 презентує здобутки рідної та інших соціокультурних спільнот 0
9 ГІО 5.3.1-3 розкриває сутність принципу недискримінації і виявляє його порушення у повсякденному житті і медіаповідомленнях 0
9 ГІО 5.3.1-4 розрізняє додаткові можливості (привілеї) та обмеження за різними ознаками 0
9 ГІО 5.3.2-1 пропонує способи залучення (інклюзії) різних людей у спільноти різного порядку, враховує при цьому думку людей, які потребують такого залучення 0
9 ГІО 5.3.2-2 аналізує причини та наслідки дискримінації та утисків в минулому і сьогоденні 0
9 ГІО 5.3.2-3 пропонує, як протистояти випадкам дискримінації та утисків 0
9 ГІО 5.3.2-4 пояснює природу виникнення стереотипів, критично оцінює стереотипи та упередження 0
9 ГІО 6.1.1-1 характеризує роль Конституції України, засади діяльності та компетенцію вищих органів влади в Україні, а також самоврядних територіальних спільнот, механізми їх формування та діяльності 0
9 ГІО 6.1.1-2 пояснює та ілюструє принцип верховенства права і розподіл гілок влади, ознаки правової держави і громадянського суспільства 0
9 ГІО 6.1.2-1 наводить приклади, як громадяни можуть впливати на політичні і суспільні процеси 0
9 ГІО 6.1.2-2 застосовує окремі механізми безпосередньої (прямої) демократії, зокрема електронної 0
9 ГІО 6.1.2-3 використовує принципи врядування, долучається до розроблення правил, які діють у закладі освіти і громаді, виявляє випадки їх порушення 0
9 ГІО 6.1.3-1 характеризує взаємозв’язок та взаємну відповідальність громадян і держави в розвитку правової культури та збереженні територіальної цілісності держави 0
9 ГІО 6.1.3-2 обґрунтовує необхідність попри життєві обставини доброчесно та у правовий спосіб утверджувати свої права 0
9 ГІО 6.1.3-3 дотримується принципів академічної доброчесності в навчанні, науковій та іншій творчій діяльності 0
9 ГІО 6.2.1-1 докладно описує проблеми, з якими стикаються різні спільноти (заклад освіти, громада, держава, світ) 0
9 ГІО 6.2.1-2 пропонує декілька варіантів розв’язання проблем відповідної спільноти та обирає найоптимальніший 0
9 ГІО 6.2.1-3 виявляє інтереси різних спільнот/ груп і шукає шляхи їх (інтересів) узгодження для розв’язання проблем відповідних спільнот/ груп 0
9 ГІО 6.2.1-4 визначає способи власної участі в житті класу/ закладу освіти/ родини/ місцевої спільноти 0
9 ГІО 6.2.1-5 розкриває суть та значення Цілей сталого розвитку ООН 0
9 ГІО 6.2.1-6 критично оцінює роль людей та урядів держав у досягненні Цілей сталого розвитку ООН 0
9 ГІО 6.2.1-7 спільно з однолітками усвідомлено бере участь у громадських заходах або організовує їх 0
9 ГІО 6.2.1-8 бере участь у проектах, спрямованих на утвердження цінності незалежності і територіальної цілісності України 0
9 ГІО 6.2.2-1 оцінює якість виконання роботи за допомогою рефлексії та конструктивного зворотного зв’язку 0
9 ГІО 6.2.2-2 діє доброчесно з урахуванням своїх емоцій та почуттів інших осіб 0
9 ГІО 6.3.1-1 аналізує політичне, суспільне і культурне життя в Україні та світі, виклики для демократії і прав людини 0
9 ГІО 6.3.1-2 аналізує приклади вирішення конфліктних ситуацій в українському суспільстві та світі 0
9 ГІО 6.3.1-3 пропонує способи подолання конфліктів, розв’язання соціальних, політичних та інших суперечностей 0
9 ГІО 6.3.1-4 пояснює переваги ринкової економіки та важливість чесної конкуренції для розвитку суспільства 0

Пояснювальна записка

Не визначено